måndag 26 september 2011

Hortensia






Rabatten blev omgrävd igår under ett av våra många äppelträd och där planterade jag ner två stycken hortensior som stått i krukor över sommaren.

I den rabatten växer det väldigt mycket aklejor så jag rensade upp lite bland dem också för det finns en tendens att det ser lite hafsigt ut när de blommat över och vissnat ner. Har lite idéer för vad som ska få ingå i rabatten till våren och eventuellt kan jag redan nu inhandla vissa saker.

Det blir spännande att se vilken färg blommorna får nästa år, om de alls blommar vill säga. pH-värdet i marken styr ju om den blir blå, rosa eller vit. Lågt pH-värde gör att den blå blomman får behålla sin färg medan rosa eller vit önskar medel pH annars förändrar de sina färger om det är lägre.

Kram
A

1 kommentar:

  1. Jag ska oxå gräva ner mina blåa. Blir vid hönshuset, till vänster vid armeringsnätet. Vi får jämföra färger till våren! Om de blommar, i vinter frös mina andra bort :/
    Kram!

    SvaraRadera