lördag 3 september 2011

Räddade från regn & rusk

Mårbacka


Detta år har många av mina övervintrade pelargoner växt utav bara den, och jag inbillar mig att jorden kan vara en del av hemligheten. Köpte en så kallat "bättre jord" (Emmaljunga Exclusive) och faktiskt så har den gett resultat.

Mot regnet hjälper det dock inte med bra jord, så jag fick rädda undan några blomknoppar som börjat bli en brun sörja. Knipsade av dem och tog bort geggan i mitten och satte i vasen inne. Förhoppningsvis så får knopparna ute en ny skjuts om bara det kunde sluta regna. Just denna krukan står halvvägs under tak och ändå tar den mycket stryk, med andra ord regn på både längden och tvären.

Kram
A

2 kommentarer:

  1. Plockade in min lilla i förra veckan. Svårt att växa till sig i sånt busväder! Den är fin inne med :)
    Ha en underbar lördag!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jeg elsker Mårbacka. Hver sommer
    drar jeg til Sverige for å kjøpe,
    for her i Norge finnes de ikke...
    Jeg kjøper tre, har to i
    kjøkkenvinduet og en på trappa,
    de er vidunderlige...

    SvaraRadera