tisdag 1 november 2011

Kvart i tre ragg


Låt er inte luras av den här trötta looken för om nätterna vill jag gärna testa mattes kapacitet som tonårs förälder. Tasseman gossen är lite fegis så länge som det är ljust ute men sen är han "King of the Darkness". Innan jag gick och la mig härom kvällen så ropade jag på honom och då dök han upp framför dörren för att sedan vända lite lätt och dra vidare ner i trädgården. Lite löjlig är man för jag sprang ner och ropade flera gånger innan jag gav upp och tänkte att han kommer väl när han är hungrig.

Jag somnade så småningom men vaknade 02.35 och gick då ner och ropade igen, ingen kissekatt. Skam den som ger sig, en sista gång med lock och pock, och då kommer lillkillen springandes genom trädgården. Äntligen kunde man somna om med gott samvete:-) Är det så här det kommer kännas när Juni ska göra stan om en herrans massa år??

Kram
A

2 kommentarer:

  1. Phu jag vet precis hur det känns!
    Här har vi ett annat problem, Stubbis vill inte längre vara ute på natten. Det kan man ju förstå. Han är ute på kvällen och sedan kommer han in och vilar. Men han vaknar ganska pigg vid 5 och vill gå ut. Då gör han typ bomben upp till mig i sängen, jamar och tittar mig rakt i ansiktet på 2 cm avstånd. Tja det är bara att gå upp och släppa ut honom. Meeeen jag är så glad att han gör det, trodde för en vecka sedan att jag skulle få ta bort honom där och då... Njuter av varje sekund med honom!
    Kram Christin

    SvaraRadera
  2. Ja, lite så är det att vara tonårsförälder. Mitt tips respekt, ärlighet och tydliga regler gäller människor liksom djur.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera