lördag 22 september 2012

Välkommen

Välkommen sa jag igår när Karin Malmberg som är landskapingenjör kom på besök. Även om mitt stora intresse är just trädgård så är jag den förste att erkänna min lilla kunskap om just detta, och nu när vi börjar om i ny trädgård så vill jag börja i rätt ände.

Och vilken bra träff det blev, ni vet att man känner direkt när det klickar, att man pratar samma språk liksom. Nu vid första träffen så var det mest beslut om vilka träd som vi kunde ta bort, en hel del barrträd som inte gör någon lycklig. Ny träff blir det till sommaren och då kommer det roliga med planering av stooora blomsterytor:-)

Men först nu fram med sågen & stubbfräs så är vi igång.

Trevlig helg.

Kram
A

3 kommentarer:

  1. Åh va spännande och roligt. Lycka till! Det ska bli roligt att få följa om du lägger ut bilder på förvandlingen sen.

    Ha en skön helg!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Åh, så kul! Vi anlitade ju också hjälp för att komma igång och jag minns så väl mitt första möte med Johanna, som sedan gjorde en ritning åt oss. Det var starten på både en vänskap och en trädgårdspassion! :) Kram & lycka till!

    SvaraRadera
  3. Vilken perfekt timing det blir, hösten är ju kanon för sådan uppdrag. Sedan får du se lite vad som händer under våren och till sommaren när ni börjar har du sett hela året i trädgården! Hur bra som helst! Tror att många växter kommer att trivas, det är ju en förhållandevis skyddad trädgård med murar och häckar. LIKE! kram!

    SvaraRadera