lördag 19 januari 2013

Dagen idag


Idag blev det en riktig sovmorgon, i alla fall för mig och Juni, kl 10:00 kom N och sa till det var dags att vakna. Jag håller med:-) Sen frukost och sen ladda för några kubik ved som skulle hämtas och staplas.

Vasen med småfåglarna höll jag i sist på loppisen, men valde sen att ställa tillbaka. Så i två veckor har jag tänkt & ångrat mig att de inte fick följa med hem. Nu hade jag sådan tur att den fanns kvar:-)




Sen var det dags att stapla all ved som maken varit och lördags shoppat. Han kom med skottkärran från släpet och öste ner i källartrappan till mig som jag sen travade snyggt och prydligt i pannrummet. Ömma muskler och knakig rygg, det är ju inte var dag som jag kroppsarbetar på detta sätt.


Innan solen försvann så gick jag ner på stranden för att ta in det vackra vinter ljuset och det är precis lika fint åt alla håll och kanter. Nöjd med denna dag och jag hoppas att ni har haft en lika härlig lördag som vi.

Kram
A

1 kommentar:

  1. Vardagsjobb är bästa motionen som finns.
    Tänka att stranden är det vackraste som finns i alla årstider och i alla väder.

    Ha det underbart
    Anna

    SvaraRadera