onsdag 23 januari 2013

Dagens mus happening

Som jag sagt tidigare så finns det gott om möss här ute på landet, något som Tasseman kissen också upptäckt. Mycket enklare att ta med dem in också i och med kattluckan:-) Jag är absolut inte rädd för dem utan tycker de är supersöta men ser dem hellre springandes utanför boningen.

I morse så vaknade jag av att det var lattjo lajbans i hallen, jag försökte hitta den bland stövlar och skor men inget napp. Tasseman satt och tittade upp mot taket och det slog mig att draperiet var ett bra gömställe, och mycket riktigt så hängde den lilla saken där. Så fram med bästa musfångaren, två stycken större plastmuggar och vips så var den strax ute igen. Jag upptäckte sen ett hål i draperiet där den hängt och på eftermiddagen ett exakt lika stort hål i min dunjacka som hängde bakom, gaah!

Tips hur man kan få katten att sluta ta med mössen in tages tacksamt emot:-)

Kram
A

1 kommentar:

  1. Det är väl det som är tjusningen med katter... att de inte låter sig dresseras.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera