torsdag 30 december 2010

Tulpanbukett



Årets första tulpanbukett har hittat hem, jag fick den idag på mitt jobb. Den lär följas av många fler för jag tycker väldigt mycket om tulpaner. Förra året var det så smidigt då en av mina arbetskamrater försåg oss var vecka med blandad kompott, hennes son sålde i sin klass för att få ihop pengar till skolresa. Man skrev bara upp hur många buketter man ville ha och vilka veckor, sen var det leverans på fredag eftermiddag, klappat & klart.

Tänker tillbaka på att det inte var alltför länge sedan jag planterade en hel del lökar som förhoppningsvis tittar upp i vår. Nu ska jag bara koppla av, mannen i huset har lagat lasagne och jag ska ägna lite tid åt dottern och sen bläddra lite i tidningar som jag inte hunnit läsa.

Kram
A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar