måndag 22 november 2010

Gammalt skrock





Tror du på gammalt skrock? Jag började fundera på hur jag själv gör och kom på mig med att göra vissa saker som tex: tvi, tvi, tvi när det springer en svart katt över vägen, jag lägger inte nycklar på bordet, jag ställer inte nyinköpta skor på bordet (mormors som präntat in detta) och jag tar helst inte in ljung i huset för det betyder död! Fy vad hemskt det låter, jag måste nog tänka över mina skrockfullheter.

Hur eller hur så har jag planterat lite ljung tillsammans med en murgröna i en kruka från syster (när jag fick den till påsk var den full med vackra penséer) bredvid står två stycken lyktor från Ilva köpta för längesedan och därav det rostiga skicket. Jag tycker ändå att de är som finast nu när de börjar ge upp så det kanske är sista vintern som de hänger med. Det tre små fåglarna har nog landat här av sig själva för jag minns inte var de köptes.

Kram
A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar