söndag 28 november 2010

Passande namn





Flora är den så kallade blomstergudinnan i romersk mytologi och gudinna över spannmål och andra nyttiga växter, men även över vinstockar och fruktträd. Med tiden sågs hon som gudinna över växtligheten och våren, så nu önskar jag mig en mindre variant av denna staty för att placeras ut i trädgården.

Namnet kom till efter att vi (Jannice, http://blogg.addsimplicity.se/ & hennes man Jonas) började spåna på ett namn för min blogg en del bra namn några andra mindre bra men vi skrattade ja jävlar. När jag kom hem så låg en liten namn lista som Jannice hade skickat och då blev det som det blev, så tack så mycket Skat!

Vi har precis varit iväg på glöggmys hemma hos goda vänner, jag körde dock bilen så jag får ta igen det nu. Vilken skillnad det blir på julkänsla nu när snön ligger kvar och allt är vintervitt, helmysigt.

Kram
A

1 kommentar:

  1. Tack själv sötaste skat!! Mysigt att ses idag!! Lunch på fredag kanske!!?? PUUUUUSS

    SvaraRadera