tisdag 7 juni 2011

Från knopp till överblommat







Vad snabbt det går när vädret visar sin bästa sida. Nu njöt ju jag i och för sig av Spanien väder och det var precis lika bra. Miljöombytet och att slippa alla måsten var underbart och självklart att vara med de mina. Men lite skadad är man för trädgårds tankarna snurrade i mitt huvud och det är ju ett trevligt bekymmer.

Precis innan vi åkte så tog jag några bilder på denna pionen, den luktar selleri om man sticker ner näsan och den var först ut med blomning och som ni ser nästan blommat över.

Hela trädgården såg helt annorlunda ut efter en vecka, definitivt mer ogräs var det också, så det står på schemat mellan tvätt maskinerna:-)

Kram
A






3 kommentarer:

  1. Underbart är kort sägs det och när det handlar om pioner stämmer det onekligen.

    Då är du med andra ord inte sysslolös nu när det ska både tvättas och rensas ;)

    Ha en skön kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Våra pioner har just börjat slå ut!
    Välkommen hem! Jag vill snart köpa rosor, Flora Linnea?
    KRAM! Christin

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder på skönheten pionen!
    Jag skulle vilja ha såna i min trädgård. ;)
    Ha en härlig junidag!

    SvaraRadera