torsdag 20 oktober 2011

En röst i natten

Nej inte i natten och inte från Jack Killian, kanske snarare kvällskvisten från min vän och arbetskamrat Åsa som befann sig på Coop i stan igår och såg att tulpanlökarna såldes för halva priset. Hon slår en signal till mig direkt och säger att det blir lunch utflykt för lök shopping, bra att ha en massa spejare på plats i verkligheten.

Detta blev dagens skörd




Tasseman ville gärna hjälpa till


Tror att den cerise färgade är en sort som jag har sen innan och med den purpur nästa svarta tulpanen kommer de göra sig fint tillsammans i rabatten. Jag var även förbi på Netto där Mina Gröna Tankar fyndat, tyvärr var det väldigt urplockat men jag fick ändå med mig två påsar hem:-)

I eftermiddag kommer min mamms och papps till oss, så jag ser fram emot en härlig weekend.

Kram
A

2 kommentarer:

  1. Jeg kom lige forbi din blog.
    Hvor har du en smuk forside.
    Du kan se frem til mange smukke blomster til foråret med alle de mange blomsterløg, som du har købt.
    Tak for kigget.

    SvaraRadera
  2. Mmmm vilka fina färger och så go kattnacke där, den vill man gärna gosa med! kram!

    SvaraRadera