söndag 16 oktober 2011

Gårdagen i bilder



Vilken strålande höst lördag vi fick igår, bara att packa in sig i bilen för att först åka på en höst marknad som låg några km bort. Sen fortsatte färden ner till båtarna och över sundet till Helsingör. Det var rätt så kallt på gågatan där solen inte nådde fram, men shoppade lite gjorde vi ändå.

Den klassiska röda korven slank ner och ett inköp av blommor på torget likaså, jag köpte två hortensior till som ska grävas ner omedelbums, hoppas det inte är för sent, och två stycken cyklamen som endast kosta 10 dkk, fynd, fynd, fynd.

Skratta fick vi också göra, på vägen tillbaka mot båtarna så såg min syster en skylt med "Ensrettet", hon säger då: Är det här vägen till lasarettet?? Nja kanske inte riktigt, men enkelriktad gata kanske:-) Vill också tillägga att min kära syster inte har något körkort.

Här ska det bli trädgårds dags med både lök plantering och ställa in pelargoner och afrikanska liljan, så vi kan numera säga att säsongen var över för detta året.

Skön söndag till Er alla.

Kram
A

3 kommentarer:

  1. Det var en så härlig dag igår (oxå) perfekt för sådana utflykter!
    Hoppas inte att det är för sent för hortensian, grävde ner den nya och flyttade två andra idag. Har samlat dem vid hönshuset på höger sida om magnolian, på vänster sida om den står de blåa. Undra vilken färg de får nästa år? Om de blommar, de två jag hade blommade inte i år.
    Ska vi försöka hitta en dag att fika hos Jannice? Fredag eller lördag?
    kram!

    SvaraRadera
  2. Blomstertorget i Helsingör är ett ställe jag verkligen kan längta efter.
    Mysigt med en sån liten tripp.

    Ha det underbart!
    Anna

    SvaraRadera
  3. Jag brukar säga att när pelargonerna osv åker in på övervintring så börjar en ny säsong. Det är ju därför jag har växter som åker in på vinterförvaring, för att kunna gå och pilla med dom hela vintern lång.

    SvaraRadera