tisdag 13 december 2011

Hjärtsnörpt


Så var då årets lucia firande till ända och man blir så hjärtsnörpt när barnen kommer in och sjunger. Detta är något som jag verkligen inte vill missa. Juni läste andra adventsversen och hon sa att det varit lite pirrigt och spännande, precis som det ska vara.

Jag minns själv när man gick lucia i skolan hur speciell den dagen var, jag var med och sjöng i skolkören och fick gå upp tidigt på morgonen. Först för att börja med att sjunga för lärarna sen åkte vi runt till ålderdomshem och sen slutligen för hela skolan. Nu drar vi på julmusik här hemma och lagar lite kvällsmat.

Kram
A

3 kommentarer:

  1. Åh så sött. Jag hade min första Lucia utan firande, mer än tv:n. Känns väldigt ovant måste jag säga och jag saknar det lite.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Lucia är den finaste högtiden. När barnen blir äldre får man inte vara med tyvärr. Hade så gärna tittat på gymnasiets tåg där dottern var med i. Det blir till att vänta och se om sonen ska vara med när han går i femman då får man som förälder se genrepet.

    Ha det härligt!
    Anna

    SvaraRadera
  3. Åh vad fin och duktig hon är! Lilla Juni!
    Kram!

    SvaraRadera