fredag 2 december 2011

Nissar små


Kanske har jag inte gåvan för att pyssla? Jag försökte lista ut hur länge sedan vi klippte och limmade ihop dessa små nissar och kom då fram till att det måste vara ca 7 år sedan hemma hos Jannice.

Vi hade varit och handlat flera påsar på Panduro, det skulle lyssnas på julmusik, ätas något gott och prata av oss, mysa helt enkelt. Det slutade med att alla satt tysta och helt koncentrerade på uppgiften, stressade för att hinna med. Jag kan säga att efter dessa tre små rödnosar och tre vita änglar så var jag klippt slut, vilken tid det tog.

Om jag inte minns fel så fick mamma överta en påse med lite större tomtar som helt enkelt inte blev klara. Men varje jul åker de fram och med det minnet av vår kväll som vi skrattat åt många gånger. Visst verkar de trivas i mossan?

Kram
A

3 kommentarer:

  1. Jo, de ser ut att trivas i mossan. Det där med små miniatyrlandskap är så gulligt att kunna få fixa till ibland, det känns lite som när man lekte med dockskåp som liten. Väldigt mysigt!

    Ha det gott, kram H.

    SvaraRadera
  2. Underbart, jag blir lite tårögd...

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  3. Hahaha... underbart som jag skrattar när jag ser dem varje år. Vilken kväll! Pysselblogg är nog inget för oss. kram skat.

    SvaraRadera