tisdag 2 oktober 2012

Myrten

Då var det väl snart dags att ta in det som ska vinter förvaras och bland annat så ska myrten trädet få komma in. Det har verkligen trivts på sin skuggplats under plommonträdet och jag hoppas att den vill med mig. Den är kinkig mot torka men har klarat flera skyfall då krukan blivit vattenfylld. Så det är väl bara se till att gå med vattenkannan i höger hand och skvätta några droppar så fort man går förbi.

Nu blir det ett byte i tvättmaskins fabriken innan kvällsmaten ska fram, och idag är inget förberett. Så det blir väl till att köra Här är ditt kylskåp:-)

Kram
A

3 kommentarer:

  1. Men vilket stort och fint Myrten träd! Har ett litet som står inne! Visste inte ens att de trivdes ute! Bäst jag vattnar lite på mitt då om det är känsligt!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Du klarar säkert Fru Myrten. Har jag klarat mitt och några sticklingsplantor så gör nog alla det...
    Oj vad gott det blir med Här är ditt kylskåp! Ofta blir det smakkombon man inte tänkt på tidigare.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  3. Åh ja, stort och fint! Påminner mig om att jag borde ge mitt lilla lite mer jord. Kram!

    SvaraRadera