torsdag 20 januari 2011

Huset runt på 11 dagar: Sovrum









På andra våningen ligger vårt sovrum som vetter åt väster, så här i efterhand ångrar vi att vi inte gjorde fönsterkupor även här som i allrummet utanför. När jag funderade över var möblerna kommer ifrån så är det bara arvegods och loppis/auktions köp. Sängaveln hittade vi på Lauritz i Helsingör och kristallkronan är efter Niclas pappa Åke. Vasen, asken och ljusstaken är alla verk designade av Arthur Percy (1886-1976) som formgav mycket av Gefles porslin & bruksföremål.

Vet inte var detta intresse kommer ifrån men jag gillar grejen med att en sak/möbel får ett längre liv i vårt slit & släng samhälle.
Denna stilen passar vårt hus bra, sen är jag inte alls säker på att vi skulle inreda likadant om vi flyttade.

Kram
Anna

1 kommentar:

  1. Verkligen härligt! Känns genuint och beständigt. Något som jag oxå tilltalas av! Även om jag är svag för att shoppa nytt! Idag ska jag köpa tyg till draperiet i hallen. Lite vårnytt! Kram Christin

    SvaraRadera