torsdag 27 januari 2011

Tio frågor om bloggen

Jag har fått en utmaning av Christin, en tjej med en skön blogg och som jag hoppas få chans att träffa en vacker dag.

1 – Hur länge har du bloggat?
Jag har faktiskt bara hållt på med detta sen november 2010.

2 – Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Jag följer cirka 6-8 stycken regelbundet, mer känns det inte som att jag hinner med. Sen händer det ju självklart att man halkar in på någons sida ibland.

3 – Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Det är nog 50-50, det viktiga för mig är att man förmedlar en känsla, humor, och vågar att bjuda på sig själv.

4 – Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jaa, det tror jag i alla fall. Jag är ibland rädd för att man kanske verkar för präktig, vilket jag definitivt inte är.

5 – Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Än så länge så tycker jag det, man får helt enkelt gå på magkänsla för vad som är ok att dela med sig av.

6 – I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag har nog inte tänkt så, men man blir ju å andra sidan väldigt glad när man får en härlig kommentar såklart.

7 – Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej, inte ännu. Jag har ju hållit på så kort tid, men det hoppas jag verkligen att jag får göra.

8 – Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Förmodligen. Ibland blir man mörkrädd när man ser hur mycket som lämnas ut, men oftast handlar det om unga osäkra människor som inte hittat sin plats i livet.

9 – Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Det skulle väl vara tiden som det hela tar i sådana fall och allra helst nu i början innan man kan alla smarta funktioner, men det roliga i det hela överväger helt klart.

10 – Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Två år är en lång tid, men jag tror att jag fortfarande kommer att dela med mig på ett eller annat sätt:-)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar