onsdag 23 februari 2011

Efterrätt







1 1/2 dl Kelda vaniljsås
2 msk rårörda lingon
12 små maränger
Garnering:
lingon
lite hyvlad vit choklad






Vispa såsen. Rör i rårörda lingon. Dela marängerna i halvor. Blanda lingonsås och maränger i 4 glas. Toppa med lite lingon och hyvlad choklad.


På lördag så har jag äran att få ha mammagrupps tjejerna här på middag, vi brukar vara fyra stycken som fortfarande träffas och gör något kul tillsammans. Vi sparar till och med pengar var månad för att tanken är att vi någon gång ska komma iväg lite längre, men just nu känns det mest som att vi har en bra grund när vi pensioneras:-) Minns min tanke när vi satt där på kursen och jag trodde att det här är inte några människor som jag kommer att ha kontakt med efter förlossningen, vad glad jag är att jag hade fel.

Det blir tre rätters och det som jag alltid har svårast för är efterrätten eftersom jag själv inte är så glad i det. Jag äter hellre en förrätt till om jag kan välja, om det inte bjuds på goda ostar vill säga. Hittade ovanstående och detta kändes enkelt och fräscht, framförallt inte så mastigt. Vi ska ju orka med karaoke battle efteråt, haha. Synd att de är så bra på att sjunga, man kanske skulle koppla in manicken och tjuvträna!

Kram
A

2 kommentarer:

  1. Det lät inte fel!
    Annars är mitt tips vaniljpannacotta med lime och blåbär. Lagt upp recept en gång. Det är lätt att göra, du gör det i förväg och det smakar gudomligt!
    Hoppas ni får mysigt!
    Kram C

    SvaraRadera
  2. Förresten, receptet på kycklingen finns om du söker i min blogg :)

    SvaraRadera