fredag 18 februari 2011

Kunde inte motstå





Egentligen skulle jag bara köpa jord i blomsteraffären, men så kom jag hem med denna ståtliga 1,10 höga orkidé. Full med blommor och massor med knoppar, det är inte ofta man får sådana här praktexemplar för endast 279 kronor. Jag ställde den i trappens ena hörn och jag tror att den får tillräckligt med ljus där. Jag skulle velat haft den i ett fönster, men då fönstren i en skånelänga är av modell mindre så såg det bara ihoptryckt & klumpigt ut.

Jag har längtat så mycket till denna helgen, att halv ligga i soffan med en brinnande brasa känns som en god idé. Matlagning blir det intet ikväll för maken kommer med hämtmat när han slutat jobbet.

God fredag på Er.

Kram
A

1 kommentar:

  1. Den var verkligen helt underbart!
    Här i stugan är det the som gäller. Har varit ute i solen och målat grinden. Fantastiskt väder, stod i lä! Tänk, snart är vi ute varje helg och snart även varje kväll i veckan! Jihooo! Då får vi stämma träff tycker jag. På en plantskola eller hemma hos någon av oss. Männen skulle nog också gilla det :)
    Ha en skön helg!
    Kram Christin

    SvaraRadera