söndag 15 maj 2011

Balkongfix i Köpenhamn












Efter att vi kommit fram i lördags till svåger och svägerska i Köpenhamn så skulle det handlas lite. Petra och jag tog en promenad i regn åskvädret, men vad gjorde väl det när man kom fram till affären eller ska jag säga saluhall för så mysigt var det. De bjöd på ett provglas vin medan vi spankulerade runt och valde ut blommor för balkongen och bara insöp atmosfär och kollade in alla delikatesser. Vi lagade mat tillsammans och sen blev det Eurovision och lite nagelbitning när rösterna delades ut, Azerbaijan?????

Vi körde igång med plantering efter frukost på söndagen och det blev ett lite rosa/lila tema med olika slags blommande växter. Jag passade på att köpa med mig en viol planta hem också för säkerhets skull:-) De blev nöjda så nu återstår bara att ringa några gånger i veckan för att påminna om vattning, för det ingår väl i en svägerskas arbetsbeskrivning!

Kram
A

1 kommentar:

  1. Tusen tack min kära svägerska, det är såå fint på balkongen och vi är så nöjda men du har helt rätt i att det ingår i en svägerskas arbetsbeskrivning att påminna om vattning, bland mkt annat som bla. att bistå med minne generellt och dans o sång nummer vid besök, men sen har jag ju också den bästa svägerskan ;-) kram

    SvaraRadera