onsdag 18 maj 2011

Lily of the valley




Mmm de börjar sprida sig, inte riktigt så att jag kan plocka buketter men jag kan lägga mig på alla fyra och känna doften från dessa söta vita små klockor. Jag har fått några stycken från min arbetskamrat Stefan, så de är äkta Råå odlade, jag ska försöka tigga till mig några fler:-)

Här hemma börjar det så smått att förberedas för den årliga Svedberga festen. Då samlas lilla gänget här på fredag med gamla och nuvarande arbetskamrater på knytkalas, så just nu hålls alla tummar för fint väder så att grillning kan ske utan paraplyer.

Kram
A

4 kommentarer:

  1. Underbara liljekonvaljer, härliga i både i doft och utseendet.
    Hålla tummarna nu då för att det vackra vädret ska komma tillbaka
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Bästa doften, syrener kommer på en andra plats, det är sommar o ja du vet ju också vad de påminner mig om, kram o ha en fantastisk afton på fredag

    SvaraRadera
  3. Underbart!! Här kan du osse norpa dig en äkta Råå liljekonvalj ;) Finns i trädgården skat.

    Ska bli trevligt imon.

    puss
    Jannice

    SvaraRadera
  4. Very lovely -- beautiful flowers.

    SvaraRadera