söndag 29 maj 2011

Landskapsblomma




Med denna blåklint hälsar jag mina nära & kära välkomna idag, det är ju Östergötlands landskapsblomma och min gamla landsbygd. Egentligen så gillar jag hellre den klinten som växer vilt i fälten tillsammans med vallmo och jag har försökt få den att trivas här, men jag får snällt nöja mig med denna variant istället. Den samsas tillsammans i en rabatt som innehåller kärleksört och klockhyacint.

När jag har hämtat de mina vid tåget så är tanken att vi ska ta en tur till Sofiero och kolla på den överdådiga blomningen utav rhododendron. Sen mina vänner är det dags att packa det sista för i morgon är det Hej Spanien:-)

Kram
A

1 kommentar:

  1. En jättefin blomma med vacker blå färg!
    Jag har sånna i min trädgård också.
    Ha en underbar söndag!

    SvaraRadera