måndag 15 augusti 2011

Ett hörn med orange





Namnlös



Förra hösten så flyttade jag dagliljorna som fanns i rabatterna. Jag ville få bort den lite röriga känslan av för mycket färger på en och samma gång, men i nordvästra hörnet av vår trädgård så pryder de sin plats. Jag tror att de behöver något år till på sig innan de blommar lika bra som innan.

Där finns även en liten variant av en lilja (tror jag) som blommar längre, dessvärre vet jag inte dess namn. För att späda på allt det färgstarka så sådde jag krasse som har blommat fint hela sommaren, men nu har den fått för mycket stryk av allt regn så jag tog bort den i veckan. Alla nya frökapslar som blivit lät jag ramla ner på marken mellan och framför dagliljorna med hopp om att de själva sköter jobbet till nästa vår.

Kram
A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar