tisdag 23 augusti 2011

Kaprifol


Kaprifolen jag fick som present av Christin när hon hälsade på tidigare i somras.

Den har grävts ner vid vår sitt/mat plats där vi hänger mycket, så vi får full effekt av doft explosionerna. Nu ska det bara till något rostigt som den får klättra i.

Det stod på lappen att den blommar i juni månad, men vänta nu ett tag det är ju augusti. Jag är inte den som klagar utan hänger med näsan intill blom klasarna. Kanske var det för att den kom ner senare i jorden som fick den att blomma nu.

Nere vid foten så har den fått sällskap av betong fjärilar som Juni fick när vi besökte Christin, (hon har gjutit dem själv) som ni ser, man bara får och får:-)

Kram
Anna

3 kommentarer:

  1. Nåååå så flott!! Skulle just fråga var den hamnade! Är så glad för den jag satte vid entrén. Växer och frodas och ger njutning varje dag. Har blommat jättelänge och gör det fortfarande. Älska kaprifol!!
    Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Ibland är det tur att inte växterna kan vår tideräkning. Vilken fin färg kaprifolblomman har.

    Må väl!
    Anna

    SvaraRadera
  3. Hej!! Kom gärna och fira hos mig. Jag har en STOR utlottning av wings-reproduktioner, personliga tavlor, retro-motiv m.m. Välkommen att delta och lycka till!

    Hälsningar
    /Lina

    SvaraRadera