lördag 30 juni 2012

Det kommer bli en fin dag idag


Jag vaknade 07.00 i morse och var för en gångs skull pigg, Tasseman och jag började dagen med en trädgårdsrunda. Efter allt regnandet igår så var luften frisk och härlig och solens första strålar värmde gott när det plockades löss och sniglar!


På bordet vid vår andra sittplats har jag två pelargoner och en chokladblomma som står för det färgglada i den hörnan. Tror att jag ska flytta chokladisen till något arrangemang lite längre fram så att man ser den bättre för den blommar oavbrutet och man kan inte heller låta bli att dofta på den och få sig en dos av kakao.


Jag hörde ett evigt katt pratande i trädgården och trodde det var Tasseman, men det var en av grannarnas kissemissar som kom och hälsade på. Det märkliga är med dessa två katter (båda hanar) att de nosar på varandra och sen är allt bra, ingen catfight där inte. Sen drog de iväg som Fyrtonet och Släpvagnen på äventyr. Som sagt det kommmer bli en fin dag idag!

Kram
A

3 kommentarer:

  1. Så härligt sommrigt och inbjdande det ser ut!
    Ha en skön sommarhelg.
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Ja, det blir en fin dag! Och så mysigt det ser ut hos dig. Kul katter som tar det lugnt! Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Mmm sådana stunder är obetalbara! Jag hade behövt lite ledigt nu efter kursen, är helt matt och orkar inte titta åt trädgården. Men det får visst vänta.
    kram

    SvaraRadera