lördag 16 juni 2012

Promenad runt strömmen

Igår när vi skulle till Moas student utspring så parkerade vi bilen en bit därifrån och gick sista biten. Det var underbart väder och jag önskar att jag hade haft min vanliga kamera med mig, men då hade vi nog inte kommit i tid:-)

Det var planterat längs med strömkanten och där växte på ett ställe ett hav av stora allium, på ett annat så var det jättedaggkåpa med lilablå näva. Helt underbart vackert, bra jobbat Norrköpings kommun. För att komma över strömmen så går man över den så kallade Femöresbron, både utsikten och trippen över kosta gratis igår:-)

Nähä nu börjar det vaknas här hemma hos mamma och pappa. Klockradion med Ring så spelar vi, gick igång kl 08.00 och det känns nästan precis som när jag bodde hemma för sådär hundra år sedan, mysigt!

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder, hälsa familja i Norrköping, kram Petra

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder! :)
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder och arrangemanget med daggkåpa lät så läckert! Visst är det speciellt med ring så spelar vi! Love!
    kram!

    SvaraRadera