måndag 18 juni 2012

Pion säsong



Värt att vänta på och i år tog det lite längre tid än det brukar innan blomningen kom igång. Några av knopparna har tagit stryk av det torra vädret som har varit men det blommar fint ändå. Något som jag kommer att unna mig är de vackra pion stöden från Eldgarden som pryder rabatten hela säsongen.

Både i vardagsrum och kök har jag plockat in pioner till vaserna och det finns väl inget bättre än självplock från egna trädgården vare sig det gäller blommor eller ätbart.

Kram
A

2 kommentarer:

  1. Pioner in my heart!!
    Jag är ledig denna vecka, nästa vecka ska jag jobba och på friskis kurs. Sedan jobbar jag en månad... Men jag kommer att vara ledig vissa dagar så låt mig återkomma när det dyker upp en ledig dag! Är så nyfiken :)
    kramen!

    SvaraRadera
  2. I love pioner! Men mina är fortfarande så små, så jag går över till grannen och norpar lite, hon plockar ändå inte in till sig!
    Kram Helena

    SvaraRadera