tisdag 21 december 2010

Huset runt på 11 dagar: Kontor





Något kontor har vi inte hemma (om man inte menar "lilla kontoret" vill säga) så jag får väl räkna in våra omgivningar runt huset i kategorin. Skyndade mig så fort jag kunde hem då ljuset var fantastiskt, men det hann och försvinna lite. Det har varit en strålande dag med rimfrost och dimma, blandat med klarblå himmel, sol och riktigt kallt.

Nu ska jag bära in ved och tända både i kaminen och i järnspisen. Kokar just nu revbensspjäll som efter det ska få en marinad och sen stekas. Eventuellt ger jag mig på en sill blandning också. Klapparna blev klara igår så de väntar bara på att Rudolf sladdar förbi med släden för vidare transport till Norrköping:-)

Kram
A

3 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder Anna, ha en underbar jul (vi hörs säkert på tel) dunderkram

    SvaraRadera
  2. Menade inte vara anonym, det var jag din kära svägerska som skrev :-)

    SvaraRadera
  3. Så himla vackert snäckan! Underbart!! Hoppas ni nu får en riktigt god jul! idag är din Fairy med på min blogg. Tusen tack, i love it.

    puss
    Jannice

    SvaraRadera