söndag 12 december 2010

Huset runt på 11 dagar: Skafferi



Det är bra med det här tema inläggen för jag får ta tag i lite av varje inför fotografering. Tycker ändå att det ser stökigt ut i vårt utdragbara skafferiskåp. Det viktigaste i skåpet ser man längst upp och det är mina älskade popcorn. "Hej jag heter Anna och jag är popcornist"

Sen består det av en hel del tacos tillbehör ser jag nu, men det känns som vi sällan äter det. Men är det dags så är vi rejält förberedda. Nedersta hyllan är det mest konserver med soppa, bönor, krossade tomater och Kaiserschmarren. Det sistnämnda är en rätt som är vanlig i Tyskland & Österrike och vi har ätit det när vi far till vårt sommarparadis Obergurgl som nog mer är känt för att åka ner till på vintern.

För tio år sedan så lyckades min numera make med raggnings repliken, "Ska du med till Obergurgl över midsommar och träffa mina föräldrar" och på den vägen är det, haha

Kram
A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar