fredag 1 juli 2011

Helgtips



Félicité Parmentier, (tror jag) måste bli bättre på att dokumentera.

I helgen så är det rosdagar på Fredriksdal för den som har vägarna förbi Helsingborg, jag vet inte om jag själv tar mig dit för det är även marknad på Kullahalvön närmare bestämt i Jonstorp. Det får kanske bli en "Elle belle bi ramsa" som lillsnörpan kör med till precis allt när det ska väljas:-)

Just nu vill vädret att vi ska vara inne för det regnar, men enligt väder gurusarna så ska det bli bättre så vi får se. Om inte annat så ska det klippas bort överblommade pioner och lupiner och det funkar även om himlen skänker vatten.

Kram
A

5 kommentarer:

  1. Hej

    Ser att du har en härlig sommar.
    Jag skulle också vilja åka till Fredriksdal en sväng men jag tror jag bara vill vara hemma för en gångs skull.
    Härligt dopp...
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad roligt. Jag hittade hit genom Trädgårdsmästarens upprop om att lista sig för zonindelade bloggar.
    Du har en fin blogg och härlig stil när du skiver. Jag lägger till dig i min blogglista och kommer att titta in till dig allt som oftast.

    Må väl!
    Anna

    SvaraRadera
  3. Så fin rosen är.
    Synd att fredriksdal ligger så långt bort.
    Här börjar solen spricka igenom.. hoppas nu att att vi får njuta av den igen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Det var rosensdag även i Norrköping, men det går inte att jämföra med Fredriksdal dit jag inte kunde komma i år.

    SvaraRadera
  5. Kul att hitta ännu en bloggare från Kullabygden och att du gillar Trädgårdsfredag! Tror vi ska ha lite mer rosor i programmet ;)
    Eva

    SvaraRadera