fredag 4 maj 2012

I sista minuten


När vi köpte huset för flera år sedan så var trädgården helt förvildad och såg ut som en purjolöks åker med diverse blomster. Sen grävdes det en hel del och anlades gräsmatta, men rätt som det var så tittade tulpaner, hyacinter, kejsarkrona och klockhyacinter upp rätt i densamma. Och så har det fått förbli fastän vi idag har några rabatter i lite mer ordnad form. Lite busigt och iögonfallande.

Tills Rutger Jönåker drog en vals! Det är vår självgående gräsklippare som fått komma ut i friska luften, vad vi inte visste var att timern var igångsatt. När jag kom hem från jobbet igår så såg allt detta lite luggslitet ut och jag hann bara att rädda dessa som fick komma i vatten. Är ju inte precis utan blommor så det hela gör mig faktiskt inte så mycket. Njuter av dem på det här viset istället och nu är det alltså fritt fram för Herr Jönåker.

Go fredag.

Kram
A

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha...ta du och skicka hit herr Jönåker. Här kan han få jobba ostört utan några blommor.
    Fast mitt gräs har inte nått såna höjder än förstås.
    Jag tror jag mår bättre redan. Kanske för att det är fredag.
    Ha en trevlig kväll nu!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Alltså, mina erfarenheter av såna som heter Rutger är precis som de som du beskriver. De är liksom självgående och bara tuggar på (fniss).
    Utsikten från ert nya sovrum är så mycket medelhav att jag förstår precis än en gång varför ni var tvugna att köpa huset.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  3. Hos oss bor numera Rune. Och Rune är strängt kontrollerad, får inte gå in i lökområdena! Inte ännu iaf, senare på sommaren går det bra.
    KRAM!

    SvaraRadera