tisdag 22 maj 2012

Tulpan, ros eller pion?


Vacker som en dag är Angelique tulpanen som skiftar i ljust rosa och vitt. Med sina många blad så kan man nästan ta miste när inte stjälken syns, den skulle lika gärna kunna vara en pion eller en ros.

Glad att jag hann fånga den på bild för idag drog det förbi ett så kallat åsk oväder med en massa mm regn på ingen tid alls. Det var mycket som hängde när jag kom hem, för att inte tala om dynorna som är helt sjöblöta!

Njuter av värmen som fortfarande är kvar och dofterna av ett regn som passerat.

Kram
A


7 kommentarer:

  1. Vad roligt att du tittade in så jag fann din fina blogg, har du vägarna upp så vet du var jag finns...ha en fin vecka och hoppas vi hörs igen, VIOLA

    SvaraRadera
  2. Så vacker! Här i Malmö har det inte kommit en droppe regn, utan bara tryckande högsommarvärme. Man hänger liksom inte med i svängarna! Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Väldigt vacker, jag kikar in på din fina blogg ofta och har nu skickat en award till dig.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Åh, så vacker :-)
    Tur att du hann ta en bild.

    SvaraRadera
  5. Här fick vi inget oväder! Hade lätt kunnat tro att det var en ros!
    kram!

    SvaraRadera
  6. Var helt säker på att det var en ros!
    Ja det körs två cykelfester här en på våren och en på hösten!
    Det var J och jag som startade cykelfesten i Kumla för tio år sedan, sedan var det ett gäng som senare startade på hösten, himla rolig ide faktiskt!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Fantastisk vackra! :)
    Skulle önska att jag kunde ha tulpaner i min trädgård också, men här blir dom mat för rådjuren... :(
    Njut nu när åskan är över!
    Ha en härlig dag! :)

    SvaraRadera