måndag 2 juli 2012

Alltid speciellt


Det är alltid en specielt känsla när första rosen på New Dawn slår ut på någon av våra två plantor. Doften och det sköra i varje ljusrosa blads veck är magisk. I år var den senare än vanligt som så mycket annat, men huvudsaken är ju att den blommar sen kvittar det egentligen när.

Idag är första dagen på semestern så morgonrocken är fortfarande på och dottern sover ännu i sängen. Mannen jobbar lite från och till så vi tar det dag för dag. Klippning och färgning av mitt hår står i alla fall på dagens schema så mycket vet jag, och att solen skiner ute det vet jag också.

Kram
Anna

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig om att New Dawn är väldigt speciell, våra har också börjat slå ut och jag gillar att ha några inne som amn kan känna doften av, sen tycker jag att de liksom hör till gamla hus.
    Ha en underbar semester!
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Min blommar för första gången i år men har tyvärr fått rosenstritar... Hur gör man?
    kram!

    SvaraRadera