tisdag 3 juli 2012

Det lyckades till slut


Äntligen fick riddarsporren överleva och blomma ut, dock bara en stycken stängel men jag nöjer mig med det. Detta är fjärde året och tredje gången gillt! Första gången åts den upp av sniglar direkt men plantan levde så nästa år dök den upp igen för att gå samma öde till mötes. Köpte mig en ny planta som fick bo i en annan rabatt där den stod alldeles för mörkt och intet hände. Flytt till nästa och vips så hade små slemmiga kryp gjort sitt och sagan var all för detta året.

Men i år mina vänner, en stängel och rosa/lila blommor som vilar mot stormhatten och jag är glad att jag var hemma och hann fotografera innan något händer. Nu en kopp kaffe och rundvandring i trädgården.

Kram
A


2 kommentarer:

  1. Wow, grattis! Det är ju en speciell känsla när det blommar efter sådana ansträngningar. Bra att du inte gav upp, för det där är en riktig skönhet! :) Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Grattis! Skam den som ger sig! Snygfg header du har!
    Kramiz Helena

    SvaraRadera