fredag 11 mars 2011

110 kronor satsade



Jag har väntat på att de skulle finnas där en dag när jag åkte hem, men eftersom det varit så kallt har det dröjt. Men idag var det dags, försäljningen av pense'er på gräsmattan mitt i byn och jag fick tokbromsa. Trots att jag redan innan denna säsong sagt att nästa år ska jag bara köpa vita fick jag ändå en besluts ångest attack när jag såg alla fina. Men jag höll mig till min tanke och köpte de vita med en knappnåls huvud gult i mitten och några små strimmor blålila.

Priserna står på en skylt och sen lägger man pengarna i en liten låda och jag betalade glatt mina 110 kronor. Jag tycker att det är fint att folk fortfarande litar på varandra och att man gör rätt för sig. Så idag ska några av alla 24 små krukor hamna i ny jord.

Kram
A

1 kommentar:

  1. Men du vad härligt! Har sett att de säljer i Lilla Fiskaregatans trädgårdsbutik men tyckt att det varit lite kallt. Tror att jag också vill köpa nu!! Vintergäcken blommar och man vill bara ha meeeer!!
    Hoppas att ni hittar till loppisen och att ni gör några fynd! Kanske ta Enkla Ting på vägen? Väl värt ett besök och öppet på helger!
    Må så gott!
    Kram!
    Christin

    SvaraRadera