måndag 21 mars 2011

Industristad

Strykjärnet





Tre skuggor i vattnet, Moa, Clara och jag

Som utlovat så kommer lite bilder från Norrköping i helgen, det fick bli en snabbtur på söndag förmiddagen när bacilluskerna lugnat ner sig i magen. Det var fantastiskt väder både lördag och söndag med strålande sol så vi for ner till industrilandskapet som ligger mitt i centrum och omges av Motala ström.

När industrierna lades ner så förföll även lokalerna, men för ca tio, femton år sedan så började man att rusta upp området. Ett måste besök om ni befinner er i Norrköping.

Kram
A

2 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder på en fantastiskt fin stad. Kram

    SvaraRadera
  2. Verkligen fina bilder! Min barndomskompis jobbar där, på Glimstedts Advokatbyrå. Minns inte om hon bor där också men jag tror det!
    Idag köpte jag fler penseer! En bunt tulpaner och 10 små blå plator för 70kr. Det är billigt! Flower i Lund.
    KRAM! Christin

    SvaraRadera