onsdag 11 januari 2012

Skifte i fönsterkarmen



En primula (eller viva) har fått flytta in nu när alla jul arrangemang försvunnit från fönsterkarmen. Jag köpte dem i flera olika rosa nyanser för att få in lite färg. Denna har babydoll rosa ytterblad med en cerise inre kant med gul mitt, bara så fin.

Jag får nästan lite panik när jag ska välja blommor som finns i alla de färger och köpet tar alldeles för lång tid. När jag väl bestämt mig för färgen så börjar det svåra arbetet att välja ut de finaste exemplaren. Är det någon som känner igen sig?

Mitt i veckan kram
A

3 kommentarer:

  1. Nu ångrar jag att jag valde att vänta med vårblommmorna när jag stod i affären.. Det är ju dessa vackra små liven som behövs nu när längtan efter mer färg och vår sätter in.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Om jag känner igen mig! Inte bara färgerna, valet mellan snajsiga snittblommor och tåliga krukväxter är också ett dilemma. Har inte köpt något vårigt ännu dock.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!
    Jag känner verkligen igen mig i din beskrivning.
    För mig är det så med många saker, blommor, inredningsprylar
    m.m.

    Fina bilder du tar.
    /Kerstin

    SvaraRadera