måndag 13 februari 2012

Egentid

Bild lånad från Lilla Fiskaregatans trädgårdsbutik

I söndags var Juni på kalas så jag hade lite egentid på eftermiddagen. Svängde inom Plantagen och kollade igenom frö sortimentet, jag köpte varsin påse av jätteverbena och en pionvallmo som får stora fyllda blommor i en mörk violett färg. Nu ska jag bara beställa chokladblomma också. Såg den samplanterad i en gigantisk urna förra sommaren och föll för färgen och doften, vem kan motstå doften av choklad? Den får handlas från nätet och jag har hittat den på Lilla Fiskaregatans trädgårdsbutik, om jag har förstått det hela rätt så påminner den om dahlians knölar och går att vinter förvara.

Sen bums hem till Jannice för lite fika och skvaller från gårdagen då de var på blogg eventet i Malmö som Emma (Att vara någons fru) anordnat. Självklart passade jag på att bebis mysa med Charlie också, en riktig gosebubb med mycket hopp i benen:-)

Väl hemma med kalas barnet så blev det lite lego bygge medan maken var och hämtade pizza, det var min söndag det.

Kram
A

2 kommentarer:

  1. Spännande att så chokladblomman. Den är ju så dyr att köpa som planta så det kan nog bli en riktig vinstlott! Berätta hur det går!

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt med egentid. Så viktigt att klämma in.
    Chokladblomman är jag verkligen spänd på. Min gör jag ett försök att övervintra det har funkat förut.

    Ha det underbart!
    Anna

    SvaraRadera