tisdag 7 februari 2012

Något som är bra med kylan

Vinterbild från 2010-2011


Alltså normalt sett så ser jag inte många fördelar med denna förbenade kyla . Det enda som gör mig glad är att mördarsniglarna kanske får sig lite mer stryk nu när det inte är ett skyddande vintertäcke som gosar till det för dem.

Jag tyckte ändå att det var mindre slemhögar ute förra sommaren, men något som de lyckades att äta upp var min ny planterade riddarsporre. Det var mitt andra försök och kommer den inte tillbaka i år så ger jag nog upp, då är det väl liksom inte meningen.

Kram
A

3 kommentarer:

  1. Mmm den bilden är så härlig! Har du gjort några frösådder? Inte jag! Sådde ju i drivbänkarna i höstas, får väl se om de överlever permafrosten :)
    kram!

    SvaraRadera
  2. Kylig och vacker vinterbild! :)
    Visst var det mindre med mördarsniglar förra sommaren. Det finns ju en "uppsjö" tips och råd, och ett av dem är att lägga kaffesump på jorden runt plantan man vill skydda. (Akta så inga långa blad eller blommor når ner till marken!) Värd att prova. Så får vi se hur det blir till sommaren...
    Tack igen för awarden jag fick! :) Äntligen har jag gjort ett inlägg om det, och skickat vidare till 5 andra bloggare.
    God kväll! :)

    SvaraRadera
  3. Takk kjære Anna, for at du tenkte på
    meg da du delte ut Liebster blog. Jeg
    har nå sendt videre til fem andre!

    Unn :)

    SvaraRadera