torsdag 26 april 2012

Kungsängslilja


Jag fick denna kungsängslilja i present av Jannice förra våren och när den hade blommat över så stoppade jag ner den i jorden. Nu fick den komma tillbaka upp och samplanteras med lite alunrot, gräs och penséer i välkommen hit krukan vid ytterdörren.

Jag skulle kunna tänka mig en hel äng av dessa. Drömmer om att de skulle få sin plats under syrenhäcken vid vårt nya hus. Kom på att att jag inte vet färgen på syrenerna ännu, så mycket spännande att upptäcka. I morgon skriver vi på och får nycklarna!!! Vidare rapport under morgondagen när man får kliva innanför dörrarna till vårt nya liv, åååh vad jag längtar.

Kram
Anna

7 kommentarer:

  1. Oj vad mycket du har att se fram emot!
    Jag tycker Kungsängsliljan är jätteläcker! Vet du om man kan köpa den som perenn och om den går i min zon? Tror vi har zon III!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Underbara blommor! Mina föräldrar hade dem i sin trädgård, planterade i en cirkel under ett blommande träd (vet inte namnet). Sååå vackert, specielt som cirkeln utvidgades med åren!
    Sissie

    SvaraRadera
  3. Ja de er utrolig flotte og det fine er at de frøsår seg.Om noen år har du kanskje fått en hel eng full!!!! Hege

    SvaraRadera
  4. Det är fantastiskt att se en hel äng av denna vackra blomma, i Uppsala är det vallfärd varje år. Längtar efter att höra mer om huset :-) kram

    SvaraRadera
  5. Den är så himla cool och fin! Älskar!
    Längtar tills jag får läsa och se din rapport imon!
    kram!!

    SvaraRadera
  6. Den är ju så vacker! Vilken spännande dag du har framför dig! Kram Hanna

    SvaraRadera
  7. Den lilla rutiga blomman är verkligen en favorit. Så otroligt snabbt husköpet måste ha gått, nycklarna redan imorgon...kommer du att kunna sova inatt?

    Kramar
    Anna

    SvaraRadera