måndag 2 april 2012

Att ge sig till tåls

Lykkefund

Jag kan bara föreställa mig hur blomningen blir i år för honungsrosen har satt sådan fart i det gamla päron trädet som inte längre ger någon frukt. Långa grenar som svingat sig upp och nu får jag ta till stegen om jag vill ändra riktning.

Denna rosen är inte bara vacker och doftar ljuvligt när den blommar, som grädde på moset så får den även små söta nypon som blickfång. Den blommar bara en gång per säsong i ca två veckor och det brukar vara runt mitten juni här i söder. Ingen semester inlagd då så man hinner med skådespelet.

Kram
A

2 kommentarer:

  1. Honumgsrosen är grymt vacker. Hos oss är den enorm och om vi öppnar barnens fönster doftar det honung i hela huset när den blommar.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  2. Spännande det ska bli att se hur min har klarat vintern och hur den kommer att se ut i år. Den finns här tack vare dig :)
    kram!

    SvaraRadera