fredag 30 mars 2012

Konkurrens med Mårbacka

Fragrans, bild lånad från nätet.

Denna pelargonen som heter Fragrans är en sort som jag ska leta efter, den eller australisk vildpelargon. Jag tycker att de påminner om varandra och verkar vara som en dröm att ha i krukan då den tydligen blir som en vit sky av alla blommor. Är det någon som vet vem som säljer dessa??

Igår blev det lite senare än tänkt så det är lugna gatan här och jag bara njuter av att det är fredag och att man har hela helgen framför sig.

Kram
A




2 kommentarer:

  1. Den Fragrans jag hade är mer gänglig i sitt växtsätt än australe men båda är viduderligt vackra. Ganska små och nätta.

    Kramar
    Anna
    PS. blev så glad av din kommentar

    SvaraRadera
  2. Jag har P.fragrans om du är intresserad. Har precis uppdaterat min pelargonlista. Du har kanske nåt kul att byta med?

    http://minagronatankar.blogspot.se/p/pelargonlista-2011.html

    SvaraRadera