lördag 17 mars 2012

Trädgårdskoll


Idag kanske man skulle ta och rensa bort alla höstlöv och grenar som har legat som ett skyddstäcke i rabatterna. Eller kommer det mer vinter? Just nu känns det som om våren kommit för att stanna. Vädermässigt är det grått idag och solen ser ut att få svårt att titta fram, men upp till nio grader plus kan det bli.

Hortensian grävdes ner 16:e oktober så nu är det upp till bevis om den har klarat den här milda vintern (i alla fall hos oss i Skåne).

Ha en skön lördag.

Kram
A

Ps. Vad ska man titta på tv i kväll nu när Melodifestivalen tagit paus till nästa år, det känns lite tomt för ett mello fan som mig. Ds.


3 kommentarer:

  1. I onsdags gjorde jag ett 10 timmarspass i trädgården. Rensade bort hela hösten och vintern. Två kompostbingar och 10 stora sopsäckar löv, barr, grenar och annat skrutt senare var jag en mkt lycklig människa. Jag var bara tvungen att titta ut hur många ggr som helst för att njuta av mitt verk på kvällen! Nu är det vår! Kommer det mer vinter är det ändå ....VÅR!

    SvaraRadera
  2. Imorgon gör jag vår i trädgården.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  3. Attans att det blåser så idag, för det ser ju fint ut annars! Fast iofs har jag inte tid att gå ut och göra vår nu, måste ju skriva klart uppsatsen. Men jag är bra sugen! Massor av ideer och nyfiken på allt jag grävde ner förra året. Hortensia, magnolia, murgröna, köksträdgård osv.
    kramkram

    SvaraRadera