fredag 23 mars 2012

Soppskåls dags


Det är inte bara Emil i Lönneberga som använder soppskålar! Här får den platsa som kruka åt peperomia rotundifolia. En mycket tacksam växt som visst kan fälla lite blad men tål att torka ut lite grann ifall minnet skulle svika.


På loppis kan man hitta dessa för inga pengar alls och till sommaren när mina Mårbacka pelargoner står i blom så får de byta plats med ören på snören (kallas så).

Denna soppskål är en gammal Gustavsberg och det höll på att slumpa sig så att den eventuellt hade försvunnit från min ägo. När vi ganska nyligen hade köpt huset så stod vi och väntade på skjuts utanför lägenheten och jag ställde den på ett elskåp. Vi åkte glatt iväg och det tog några några minuter innan jag kom på att den var kvar och tvärvände bilen och som tur var stod den kvar.

Önskar alla en underbar helg.

Kram
A

4 kommentarer:

  1. Åh, vad fint! Det här ska jag komma ihåg och hålla ögonen öppna efter soppskålar på nästa loppisrunda.

    SvaraRadera
  2. Den blomsten passet jo veldig fint i den suppeskålen.
    Ha en fin solfylt uk,e :-)

    SvaraRadera
  3. Soppskålar är vackra ytterkrukor. Perfekt med en peporomia i. Jag önskar dig en härlig helg! Zinnia

    SvaraRadera
  4. Åh jag har letat efter något liknande men inte hittat på loppis. Det är jättefint att ha blommor i dem! Ditt foto nedan på krokusen är helt amazing!
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera